Brev:
Flaske og flaskenedtrapning
8. juni 2010
Alder:
11 mdr.
Flaske og flaskenedtrapning
Kære Helen!
Så er jeg lige på banen med endnu et par spørgsmål til dig ;)
Vores dejlige Xander er nu blevet 11 måneder og skal starte i vuggestue snart.
I den forbindelse vil jeg spørge dig, hvor meget flaske han har brug for p.t.?
Han er en fantastisk dejlig dreng, som ligger lidt over gennemsnittet vægtmæssigt og det har han stort set gjort siden han blev født 4 uger før termin, hvor han vejede 3.270 kg. Sidst vores SP var her vejede han 11,5 kilo og det er ca. 3 uger siden.
Vi har talt om at give ham flaske efter hver lur og inden han skal i seng, for han får ikke nogen natflaske og har ikke gjort det længe.
Han sover p.t. 2 lure om dagen - en formiddag og en eftermiddagslur - men jeg kan forestille mig, at der bliver justeret på det når han starter i vuggestue og skal "køres ind" i deres rytme.
P.t. ser vores dag ca. sådan ud:
Ml. kl. 6-7.30: Vågner og får havregrød og sødmælk eller vand af kop.
Ml. kl. ca. 8.30-9.30: Puttes til formiddagslur.
Sover ca. 1 times tid, nogle gange mere og nogle gange mindre.
Formiddag efter lur: Får frugt.
Middag ml. kl. ca. 11-11.30: Får frokost, 1 - 2 skiver rugbrød uden skorper med pålæg og sødmælk af kop.
Ml. kl. ca. 13.30-14.30: Puttes til eftermiddagslur.
Sover ca. 1 time - nogle gange mere og nogle gange mindre.
Eftermiddag efter lur: 1 flaske MME 180 ml. vand, i alt ca. 200 ml. eller frugt.
Kl. ca. 18: Aftensmad i form af stort set det samme som os. Sødmælk eller vand af kop.
Ml. ca. 19.30 - 20.00: Flaske med 180 ml. vand og MME, i alt ca. 200 ml.
Ml kl. ca. 20.15 - 21.00: Puttes til natten.
Jeg ser frem til at høre fra dig og god sommer ;)
Med venlig hilsen
Louisa