Flaske og flaskenedtrapning

8. juni 2010

Alder:
11 mdr.

Flaske og flaskenedtrapning

Kære Helen!

Så er jeg lige på banen med endnu et par spørgsmål til dig ;)

Vores dejlige Xander er nu blevet 11 måneder og skal starte i vuggestue snart.

I den forbindelse vil jeg spørge dig, hvor meget flaske han har brug for p.t.?

Han er en fantastisk dejlig dreng, som ligger lidt over gennemsnittet vægtmæssigt og det har han stort set gjort siden han blev født 4 uger før termin, hvor han vejede 3.270 kg. Sidst vores SP var her vejede han 11,5 kilo og det er ca. 3 uger siden.

Vi har talt om at give ham flaske efter hver lur og inden han skal i seng, for han får ikke nogen natflaske og har ikke gjort det længe.
Han sover p.t. 2 lure om dagen - en formiddag og en eftermiddagslur - men jeg kan forestille mig, at der bliver justeret på det når han starter i vuggestue og skal "køres ind" i deres rytme.

P.t. ser ...

Annonce

... vores dag ca. sådan ud:

Ml. kl. 6-7.30: Vågner og får havregrød og sødmælk eller vand af kop.

Ml. kl. ca. 8.30-9.30: Puttes til formiddagslur.
Sover ca. 1 times tid, nogle gange mere og nogle gange mindre.

Formiddag efter lur: Får frugt.

Middag ml. kl. ca. 11-11.30: Får frokost, 1 - 2 skiver rugbrød uden skorper med pålæg og sødmælk af kop.

Ml. kl. ca. 13.30-14.30: Puttes til eftermiddagslur.
Sover ca. 1 time - nogle gange mere og nogle gange mindre.

Eftermiddag efter lur: 1 flaske MME 180 ml. vand, i alt ca. 200 ml. eller frugt.

Kl. ca. 18: Aftensmad i form af stort set det samme som os. Sødmælk eller vand af kop.

Ml. ca. 19.30 - 20.00: Flaske med 180 ml. vand og MME, i alt ca. 200 ml.

Ml kl. ca. 20.15 - 21.00: Puttes til natten.

Jeg ser frem til at høre fra dig og god sommer ;)

Med venlig hilsen
Louisa

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far